
Kluczowe rozumienie opisów
18 sierpnia 2010, 11:52Zespół australijskich naukowców pracujących pod kierunkiem Stephana Wintera rozpoczął trzyletni program badawczy, którego celem jest usprawnienie rozumienia lokalizacji geograficznej przez komputery.

Przy głośnej muzyce alkohol wydaje się słodszy
16 grudnia 2011, 09:13W głośnym otoczeniu alkohol wydaje się słodszy, co może upośledzać zdolność oceny ilości wypitego piwa, wina czy drinków - przekonują brytyjscy psycholodzy.
Uprząż pozwala dzieciom wstać z wózka inwalidzkiego
28 marca 2014, 12:27Debby Elnatan, matka chłopca z porażeniem mózgowym z Izraela, zaprojektowała uprząż Upsee, która pomaga dziecku uczestniczyć w życiu rodziny. Ubraną w nią osobę przypina się do pasa opiekuna, który nosi specjalne sandały. Dzięki temu możliwe staje się niemal naturalne chodzenie, a nawet gra w piłkę.

Z Xboksa na pecety
2 marca 2016, 10:20W ramach strategii o nazwie Universal Windows Platform Microsoft będzie publikował gry dla Xboksa również na pecety. Phil Spencer, odpowiedzialny za rozwój Xboksa, stwierdził: Na początku konsole tworzyły zamknięte środowisko sprzętowe i programowe

DeepNash blefuje i wygrywa z ludźmi w Stratego, grze o większej liczbie stanów niż go
5 grudnia 2022, 10:55Sztuczna inteligencja firmy DeepMind, która jako pierwsza pokonała człowieka w go, nauczyła się blefować w strategicznej grze planszowej Stratego. Co więcej, potrafi wygrać z człowiekiem tę grę, która ma znacznie więcej możliwych scenariuszy niż go czy poker. Najbardziej zaskakujący był dla nas fakt, że DeepMind był w stanie poświęcić wartościowe zasoby, by zdobyć informację o ustawieniu przeciwnika i jego strategii, stwierdzają twórcy algorytmu.

"Halo 3" wyciekło do Sieci
24 września 2007, 15:39Długo oczekiwana gra „Halo 3” ma zadebiutować 26 września. Jednak już w tej chwili jej nielegalne kopie krążą w sieciach P2P.

Wirtualne strzały, prawdziwi antyterroryści
14 stycznia 2009, 10:12Wieczorna gra w na PlayStation zakończyła się dla dwóch duńskich nastolatków wizytą... brygady antyterrorystycznej.

Internetowa depresja
3 lutego 2010, 11:21Ludzie, którzy spędzają dużo czasu w Sieci, częściej mają objawy depresji. Psycholodzy z Uniwersytetu w Leeds stwierdzili, że u niektórych osób wykształcił się przymus korzystania z Internetu (kompulsja), przez co czaty i serwisy społecznościowe zastąpiły kontakty z realnego życia.

Grafenowa elektronika: od laboratorium do fabryki
7 stycznia 2011, 23:50Materiałem, w którym od lat upatruje się kandydata na następcę krzemu jest grafen. Niestety,chociaż po grafenie oczekuje się, że pozwoli na tworzenie układów scalonych mniejszych i szybszych, na razie gra toczy się nie o to, żeby zrobić lepiej, ale żeby w ogóle zrobić cokolwiek.

Brutalna gra zwiększa tolerancję na ból
7 września 2012, 12:22Spędzanie czasu na brutalnych grach FPS zapewnia ludziom większą tolerancję na ból - twierdzą psycholodzy z Uniwersytetu w Keele.